سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و فروش بیت کوین در قالب بلاک چین

بلاک چین چیست؟

نگهداری توزیع شده اطلاعات تراکنش‌ها در بیت کوین، به وسیله فناوری بلاک چین ممکن شده است. بلاک چین به زبان ساده، یک دفترچه یادداشت دیجیتال است که اطلاعات آن به صورت غیرقابل تغییر بین همه نودها توزیع شده است. بلاک چین مفهومی گسترده‌تر از بیت کوین است که می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. اگر بخواهیم خیلی ساده این تفاوت را نشان بدهیم، بلاک چین را می‌توانیم به اینترنت و بیت کوین را به موتور جستجوی معروفی مانند گوگل تشبیه کنیم.

به دلیل وجود بلاک چین، نودها تاریخچه‌های تراکنش را پیش خود نگه می‌دارند. زمانی که یکی از آن‌ها بخواهد مقداری بیت کوین به دیگری بفرستد، با ارسال درخواست خود در قالب تراکنش، نودها دفترچه‌های دیجیتالی‌شان را ورق می‌زنند و موجودی فرستنده را به دست می‌آورند تا از امکان‌پذیر بودن انجام این تراکنش اطمینان حاصل کنند. دفترچه دیجیتالی نودها از برگه‌هایی تشکیل شده که در بلاک چین آن‌ها را با نام بلاک می‌شناسیم و درون آن‌ها اطلاعات و داده‌ها قرار می‌گیرند. در صورتی که تراکنش با قوانین شبکه مغایرتی نداشته باشد، تراکنش معتبر شناخته می‌شود و همانند خط تولیدی یک کارخانه منتظر وارد شدن به مرحله بعدی، یعنی فرایند تایید تراکنش می‌شود.

بیت کوین چیست؟

با توجه به این که دادن اطلاعات کامل درباره ی آن و پاسخ به این پرسش امکان پذیر نیست اما به طور جامع و مختصر نیز به شما بیان می کنیم که بیت کوین یک نوع پول می باشد که برای مبادلات مالی از آن استفاده می شود. این پول در بستر اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد و شباهت بسیار زیادی به حواله ها و تراکنش های بانکی دارد. در صورتی که قصد دارید با جزئیات آشنایی بیشتری پیدا کنید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی بیت کوین

بیت کوین (Bitcoin) یا همان به طور مختصر BTC گفته می شود، یک پول یا ارز دیجیتالی می باشد که توزیع آن از بستر الکترونیکی و اینترنت صورت میگیرد. فعالیت این ارز دیجیتال در سطح یک شبکه می باشد که به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.
کنترل این شبکه تحت نظر هیچگونه نهاد و یا شخصی خاصی نمی باشد. بیت کوین قادر نمی باشد بر خلاف برنامه ریزی های انجام شده پیش برود، چاپ شود و یا خلق شود و حتی در تولید آن نیز محدودیت وجود دارد و تنها حدود 21 میلیون بیت کوین به صورت دائمی تولید می گردد.
تکنولوژی بلاک چین (blockchain) یک فناوری می باشد که تراکنش های شبکه بیت کوین روی آن ذخیره خواهد شد.
شاید در آینده ای نه چندان دور بتوان بیت کوین را به عنوان یک پول مورد استفاده قرار دهیم که در بسیاری از تبادلات مالی به عنوان جایگزین سیستم فعلی مالی و پولی مورد استفاده قرار میگیرد.